Ellen K.

Idag insåg jag hur mycket jag tagit ellen för givet.
Hon är en kamrat som ställt upp för mig vid alla tillfällen i över 17 dagar nu.
För det  var ungefär 17 dagar sen vi blev vänner.
Så det här är mitt brev till Ellen K.
Hej Ellen.
Det var längre sen vi pratade 10 min för att vara exakt, och jag klarar inte längre att vara utan dig.
Vem ska nu skratta åt mina skämt? Vem ska nu hjälpa mig mot A&F? Vem ska smeka mig i nacken och viska att allt kommer lösa sig? Vem ska nu lyssna på mina problem? Vem ska övertala mig att inte ta självis?
Vi har både du och jag gjort fel. Vi har båda missbedömt situationer. Men alla gör misstag, även jesus gjorde ett. Det kostade honom livet. Vi har inte samma ansvar vilandes på våra axlar.
Vi kommer aldrig bli profeter.
Vi kommer aldrig grunda en kultur.
Vi är inga helgon. Men du är en ängel.
Jag vill att vi blir vänner igen. Jag behöver dig.
mvh. Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0